Undervisningen

Du vil som elev hos Klaverskolen få undervisning af en lærer som gennem tusindevis af forsøg og tonsvis af studier har lært hvad det kræves for at kunne blive god til at spille klaver. Dette er desuden noget som Jesper skriver artikler om her på Klaverskolen.dk (se profil) – hvor du kan læse observationer ved klaverspil.

Klaverspil er ikke som at lære at åbne en flaske champagne eller lappe hjulet på en cykel; at spille godt klaver svarer til at få det sorte bælte i karate eller læse en ph.d. – der er meget viden og øvelse der skal igennem hjernen før det fungerer. Og lad os understrege at vi tror ikke på smutveje og hurtige metoder. Den bedste metode er en gradvis langsom proces som følger synkront med elevens forståelsesevne og øvetid ved klaveret. Det er ikke muligt for læreren andet end at følge elevens pace.

Hvad dette kræver af eleven er derfor tålmodig og selvdisciplin. At eleven er i stand til at sætte sig og øve af sig selv uden at blive tvunget, og har interesse i at forbedre sig og blive udfordret.

Klaverskolen forsøger at udvide elevens viden i et behageligt tempo så eleven ikke følger sig presset og føler det er sjovt.

Prøv en gratis klaverlektion på 30 minutter